Erasmus
Η κινητικότητα των φοιτητών του Προγράμματος λαμβάνει χώρα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus Plus.
Οι ενδιαφερόμενοι φοιτητές έχουν την δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε:
1) Κινητικότητα για Διδασκαλία σε κάποιο από τα Ιδρύματα του εξωτερικού που προβλέπονται από τις διμερείς συμφωνίες που είναι σε ισχύ για το Τμήμα. Η σχετική λίστα είναι αναρτημένη στη σελίδα του Γραφείου Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου:
ή
2) Κινητικότητα για Πρακτική σε σχετικό Φορέα μετά από αποδοχή του Φορέα.
Η διαδικασία για την κινητικότητα των φοιτητών περιγράφεται παρακάτω:
1. Αίτηση
Η διαδικασία ξεκινά με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τον φοιτητή/τρια. Αυτό γίνεται με την υποβολή αίτησης προς το Γραφείο Διεθνών Σχέσεων. Πέρα από την συμπλήρωση του εγγράφου της αίτησης, η διαδικασία προβλέπει και την αποστολή συνοδευτικών εγγράφων, όπως ένα έγγραφο ταυτοποίησης, ένα βιογραφικό σημείωμα και ένα πιστοποιητικό γλωσσομάθειας του οποίου το ελάχιστο επίπεδο και η γλώσσα καθορίζονται από το Πανεπιστήμιο στο οποίο θέλει να μεταβεί το ενδιαφερόμενο άτομο. Επιπλέον, για τους φοιτητές εκείνους που επιλέγουν να κάνουν αίτηση για τους σκοπούς της πρακτικής τους άσκησης, πρεπει να σταλεί και η βεβαίωση αποδοχής από τον φορέα ή το Πανεπιστήμιο Υποδοχής.
2. Επιλογή
Το Γραφείο Διεθνών Σχέσεων με τη σειρά του επικοινωνεί στο Τμήμα τις αιτήσεις των φοιτητών και αποστέλλει φακέλους με τα σχετικά έγγραφα. Η Συνέλευση του Τμήματος έπειτα προχωρά στην έγκριση εκείνων των φοιτητών που ικανοποιούν συγκεκριμένα κριτήρια όπως το επίπεδο της γλωσσομάθειας και την επίδοση τους. Το Γραφείο Διεθνών Σχέσεων ανακοινώνει τα αποτελέσματα στη σελίδα του και ενημερώνει το Πανεπιστήμιο Υποδοχής για την κινητικότητα των φοιτητών οι οποίοι μπορούν να προχωρήσουν στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας.
3. Πριν την κινητικότητα
Τουλάχιστον 30 ημέρες πριν την προβλεπόμενη ημερομηνία κινητικότητας, οι φοιτητές προχωρούν στην συμπλήρωση του Learning Agreement μέσω της σχετικής πλατφόρμας OLA (Online Learning Agreement). Tο Agreement καθορίζει τα μαθήματα τα οποία θα παρακολουθήσουν στο Πανεπιστήμιο Υποδοχής και υπογράφεται από τους Ακαδημαϊκούς Συντονιστές των δύο Πανεπιστημίων. Ο φοιτητής/τρια καταθέτει στο Γραφείο Διεθνών Σχέσεων απαραίτητα έγγραφα και πληροφορίες όπως το IBAN του τραπεζικού τους λογαριασμού, αντίγραφο της Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλειας Ασθένειας, αντίγραφο ασφαλιστηρίου συμβολαίου για ατυχήματα ή τυχόν ευθύνες προς τρίτους και αντίγραφο της Σύμβασης Κινητικότητας. Ταυτόχρονα, το Πανεπιστήμιο Υποδοχής θα ενημερώσει τους φοιτητές για τυχόν περαιτέρω διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν όπως για παράδειγμα η εγγραφή τους στο Πρόγραμμα Σπουδών του Πανεπιστημίου.
Οι φοιτητές καλούνται επίσης να εξεταστούν διαδικτυακά στην γλώσσα αξιολόγησης που έχει καθοριστεί από την εκάστοτε διμερή συμφωνία μέσω της πλατφόρμας OLS (Online Language Support).
Με την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, το Γραφείο Διεθνών Σχέσεων μπορεί να προχωρήσει στην εκταμίευση της πρώτης δόσης της υποτροφίας. Η πρώτη δόση ανέρχεται στο 80% του συνόλου που προβλέπεται και κατατίθεται στους λογαριασμούς των φοιτητών πριν την αναχώρηση τους.
4. Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας
Αν, για τον οποιοδήποτε λόγο, υπάρξει αλλαγή στα προβλεπόμενα από τo Learning Agreement, υπάρχει η δυνατότητα να γίνει επικαιροποίηση αυτού. Αυτό γίνεται μετά από επικοινωνία και συνεννόηση με τους Ακαδημαϊκούς Συντονιστές οι οποίοι και θα χρειαστεί να υπογράψουν ξανά το έγγραφο ενώ ενημερώνεται για τις αλλαγές και το Γραφείο Διεθνών Σχέσεων.
5. Μετά την κινητικότητα
Με το τέλος της κινητικότητας και πριν περάσει χρονικό διάστημα ενός μήνα, οι φοιτητές πρέπει να στείλουν στο Γραφείο Διεθνών Σχέσεων, α) την αναλυτική βαθμολογία των μαθημάτων που παρακολούθησαν στο Πανεπιστήμιο Υποδοχής και β) βεβαίωση του διαστήματος παρακολούθησης των μαθημάτων. Επικαιροποιείται, επίσης, το Learning Agreement το οποίο και υπογράφεται μια τελευταία φορά από τον φοιτητή/τρια και τους Ακαδημαϊκούς Συντονιστές.
Η Συνέλευση του Τμήματος, μετά από ενέργειες του Ακαδημαϊκού Συντονιστή ο οποίος έχει παραλάβει αντίγραφα των παραπάνω, προχωρά στην αναγνώριση της περιόδου σπουδών ή πρακτικής. Τα πιστοποιητικά αυτών των αναγνωρίσεων αποστέλλονται στο Γραφείο Διεθνών Σχέσεων, το οποίο έχει ήδη προχωρήσει στην εκταμίευση του υπόλοιπου ποσού της υποτροφίας, για το κλείσιμο των φακέλων των φοιτητών.